طرح هر خانه یک هیئت و یک پرچم عزا اجرا شد 

طرح هر خانه یک هیئت و یک پرچم عزا اجرا شد 

تاریخ انتشار : ۱ شهريور ۱۴۰۰
نفیسه سالاری گفت: یکی از برنامه های ویژه محرم اجرای طرح هر خانه یک هیئت و یک پرچم عزا بود و به همت بچه مسجدی های عضو کانون بر سر درب منازل اهالی روستا یک پرچم مشکی منقش به نام مبارک امام حسین (ع) نصب شد.

«نفیسه سالاری» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، گفت: هم زمان با آغاز ماه محرم به مدت ۱۰ شب مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین (ع) در فضای باز همراه با رعایت نکات بهداشتی برگزار شد.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج افزود: یکی از برنامه های ویژه محرم اجرای طرح هر خانه یک هیئت و یک پرچم عزا بود که به همت بچه مسجدی های عضو کانون بر سر درب منازل اهالی روستا یک پرچم مشکی منقش به نام مبارک امام حسین (ع) نصب شد.


وی بیان کرد: از آنجایی برخی از اهالی روستا به دلیل ابتلا به بیماری کرونا و یا کهولت سن امکان حضور در مجالس عزاداری را نداشتند بنابراین با اجرای این طرح به اتفاق اعضای خانواده خود مجالس روضه خانگی را برپا کردند.


سالاری ابراز کرد: برپایی ایستگاه سلامت یکی دیگر از برنامه های کانون در دهه اول محرم بود که به منظور حفظ سلامت عزاداران ماسک رایگان در بین آنها توزیع شد.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج اظهار کرد: با توجه به شرایط کرونایی و عدم امکان برپایی سفره های نذری در مسجد بنابراین طرح اطعام حسینی به صورت بیرون بر اجرا شد.


وی ادامه داد: بر همین اساس هر شب در پایان مراسم عزاداری بسته های غذای نذری در بین عزاداران حسینی توزیع شد تا آنها در منازل خود مهمان سفره با برکت امام حسین (ع) باشند.


سالاری یادآور شد: چله عاشورایی نیز هم زمان با دهه اول محرم آغاز شده و در راستای اجرای این برنامه، روزانه زیارت عاشورا یک بار قرائت می شود.


رابط کانون فرهنگی هنری شهید حسین میرشکاری دهکهان کهنوج در خاتمه عنوان کرد: قرائت سوره فجر در شب عاشورا و همچنین قرائت زیارت عاشورا بعد از اقامه نماز ظهر و عصر عاشورا از دیگر برنامه های ویژه محرم بود.

پایان پیام/ 586